8 råd til bedre konvertering

8 råd til bedre konvertering

Har du ofte overvejet, hvordan du kan få din hjemmeside eller webshop til at konvertere bedre?

Der er selvfølgelig mange parametre, og de er næsten aldrig ens fra case til case, men der er altid nogle emner, som man bør kigge på som standard.

8 råd til konverteringsoptimering

1. Lav en split-test hvor du ser, hvordan brugerne reagerer på forskellige designs. – Det design der konverterer bedst vælger du! – Husk at lave jævnlige tests.

2. Sørg for at holde øje med Google Analytics. – Det er nemt at spore sin trafik, så du kan se, hvilke søgeord du får kunder på.

3. Hjælpen skal ikke være langt fra kunden. – Det er vigtigt kunden hurtigt kan se en FAQ-side, telefon nummer eller kontaktside. Det skaber nemlig tryghed, og det søger mange ved online handel.

4. Husk at din landingpage skal have relevans for din annoncering, og det søgeord som du optimere den til. – Her skal du også ramme målgruppen rigtig med et godt budskab og en overskuelig grafik.

5. Sørg for kunderne kan læse referencer fra andre kunder på siden. – At se andres glæde over det leverede produkt skaber tryghed.

6. Hav aldrig mere end 3-4 klik ned til produktet. – Det gælder om at gøre produktet synligt, og du skal derfor ikke gemme det alt for langt ned i webstrukturen.

7. Sørg for at betaling kan klares over to sider. – Én du samler informationerne på, og én hvor kunden skriver sine betalingsoplysninger.

8. Den vigtigste er selvfølgelig, at man bør sætte sig i kundens sted. – Hvad ville kunden tænke? – Også handle ud fra det.

Vi håber disse 8 standard råd kan hjælpe dig i gang med konverteringsoptimering. – Ellers er du meget velkommen til at kontakte os.

Læs mere om SEO her

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *